آموزش و پرورش
آموزش و پرورش

 

یک هزار میلیارد تومان اعتبار سالانه در آموزش و پرورش هدر می رود 

 

یک هزار میلیارد تومان اعتبار سالانه در آموزش   و پرورش هدر می‌رود

 وزیر   آموزش و پرورش، پراکندگی مراکز تصمیم‌گیری را باعث هدر رفت سالانه یک هزار   میلیارد تومان اعتبار آموزش و پرورش دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر فانی در مراسم   معارفه رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات و ارتباطات،افزود:   نیروی انسانی عامل اصلی توسعه پایدار در کشور است و دنیا این مهم را پذیرفته است   که عامل توسعه، سرمایه انسانی است و آموزش و پرورش زیرساخت سرمایه انسانی را   فراهم می‌کند.

وی اضافه کرد: بچه‌هایی که امروز در مدارس، درس   می‌خوانند ، در آینده نیروی انسانی کشور را تشکیل می‌دهند، بنابراین نقش معلم در   تربیت نیروی انسانی، نقشی تاثیرگذار و ممتاز است. وزیر آموزش و پرورش در ادامه   تصریح کرد : اگر به دنبال تحول هستیم، باید به نیروی انسانی، توجه خاص داشته   باشیم.

وی با اشاره به اظهار ناخرسندی مقام معظم رهبری   از میزان پیشرفت تحول در آموزش و پرورش در سال‌های گذشته تصریح کرد: علت اصلی   این تاخیر آن است که به مهمترین بخش تحول، یعنی تحول در نیروی انسانی توجه کافی   مبذول نشده است.آقای فانی با انتقاد از تفکیک مراکز آمار ، فناوری اطلاعات و   ارتباطات و برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی تصریح کرد : نتیجه این پراکندگی   کمبود قریب 50 هزار معلم و 58 هزار نیروی مازاد است که سالانه یک هزار میلیارد   تومان اعتبار را هدر می‌دهد . لذا تصمیم بر این شد که این دو مرکز ادغام و   مدیریت آن را به دکتر خسرو نظری بسپاریم که تخصص ایشان است و مدیریت استراتژیک و   نگاه کلان به آموزش و پرورش است. وی اضافه کرد: تفکیک بخش‌های مختلف تصمیم گیری   به صلاح دستگاه نبوده و بنا داریم این مرکز که ظرفیت معاونت را دارد تقویت کنیم   تا محلی برای تجمیع و تلفیق برنامه‌ها باشد. وزیر آموزش و پرورش وجود دو سیاست   مهم اعلام شده یعنی ساماندهی نیروی انسانی و بهبود مدیریت آموزشگاهی در این مرکز   را دلیل بر اهمیت ویژه آن قلمداد کرد و اضافه کرد : حرف اول و آخر نیروی انسانی   را این مرکز می‌زند و من برای ارتقاء آن به جایگاه معاونت با دکتر عسگری آزاد   گفتگو کرده ام. در پایان حکم انتصاب دکترخسرو نظری توسط وزیر آموزش و پرورش به   وی تقدیم و از زحمات اسد الله اسدی گرمارودی و یوسف نوری تشکر و قدردانی به عمل   آمد. خسرو نظری دارای مدرک دکترای رشته مدیریت آموزشی است ودر کارنامه اجرایی   وعلمی خود: مدرس آموزش عالی فرهنگیان، مراکز تربیت معلم آموزشکده‌های فنی وحرفه   ای و مدیریت دولتی، رئیس مرکز آموزش عالی فرهنگیان ومرکز تربیت معلم شهید   ایزدپناه یاسوج، معاون برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی سازمان آموزش وپرورش   استان کهگیلویه وبویراحمد وده عنوان تالیف وترجمه را داراست.

منبع : فرهنگیان نیوز

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شـــده در جمعه 20 دی 1392ساعــت15:12 تــوسط مدیر وب سایت |
برچسب ها: آموزش و پرورش،